Chitika

Sunday, February 6, 2011

Kiritikot (Pag-itok kan Buhay-Pag-Adal ni Johano Lapigot)


(Isinalin sa Filipino: Kulubot (Tagalog)

Kiritikot na an sakong hutok
Kabubuklat nin mga notbuk,
Kaadal nin katakot-takot;
Mga pilosopiya asin kaaramang kinalot
Sa mga nagtagas na lapok.
Payo ko garo na pinurukpok
Ta dai ko na aram an totoo asin bako;
Kun siisay an tultol asin lado.
Ta kada saro minaako
Na nasa inda an totoo.

Kiritikot na ngani an sakong buhok
Pati ba naman an sakong hutok?
Sa mayong untok na kabibilang
Kan mga kahayupan digdi sa kinaban.
Pati baga ini makaribong na baga.
Ta dai mo na mabisto kun ano na talaga.
Ta may hayop na totoo,
Asin may hayop man na tawo.
Ay inda, dipisil na talaga.
Baka makamuda pa ako, “Hayop sana!”

Kiritikot na an sakong paghiling
Minsan garo na ako duling
Ta maski matanga na
An mata bulakog pa.
Minsan pa nagpapatagubtob
An tulak na mayong laog
An sinusurat kan propesor mi
Sa paghiling ko kiritikot na mami.
Taram pa nin taram
Uruotro naman
Marhay ngani ta pagkatapos
May tinda syang ibos.

Hayy! Pati kiray ko kiritikot nang gayo
Kaya paghiling sa salming bako nang gwapo
Dinaog ko pa an sarong kwago
Ta pag-aga nagpapahingalo.
Ako mamata pang ala-singko
Para sanlagon an tadang maluto
Na tulong aldaw nang nasa kaldero
Pero marhay na ni kesa magburu-buro.
Sasabawan ko na lang nin kape
Para dai ako maremate.

Hayy! Herak man kan mata ko
Dai na kaya kan eyebag ko.
Hayy! Pano na lang an nagkakagurusto sakuya
Ta kada aga pirmi akong tungka
Marhay na lamang ta yaon si mommy (man daa)
Ta nagsasabing “Gwapito talaga ining sakong aki.” (Iyo daa?)
Ayyy! Marhay na lamang magtubod,
Pampakusog lamang nin tuhod.
“Sige lang nonoy, adal lang
Ta sa aga, ‘noy, bida ka naman.”

Dipisil talagang maging estudyante,
Pero marhay na ni kesa magparahinuli.
Kaya lang maski numerong mayong padumanan,
Pigpaparasusog pa an agihan.
Kaya man numero sa sakong bayadan,
Pigpoprblema ko ngonyan.
Sain ako kaiyan makiritkit
Kun pwede lang magpa-init asin mang-ikit.
Sayang lang kaya an sakong inadalan
Kun gagamiton ko lang sa kapalpalan.
Kaya sige lang, dagos lang.
Makakatapos ka man lang.

Marhay ngani may trabahong nalaugan
Ayos na ni maski paralampaso lang
Sa samuya makatabang man lang
onse na kaya kaming magturugang
sa lagay na ‘yan, bados pa si “mommy” (man daa) ngonyan.
Nagbabakasakaling maka-babahe man
Puro na kaya kami maginutok na lalaknit
Kaya kun lalaki na naman, utro paragitnit.
Hayy, masakit talagang mag-erok sa mansyon kan big family.
Ta maski pangdurudulsi, mayo kang pambili.

Ayyy, inda sana, haluyon kaya kan taon
Natatakam na ako sa mahamis na hamon
Dai ko pa ngani tapos an sakong tesis
Uruotro na sana ako, pira nang beses
Boarding house ko ngani garo na bird’s nest.
Haros ko nang sirikadan makukulit na ipis.
Kaipuhan talagang magpursigi
Ta kun dai, siisay an lugi
Kun mayo kang toga sa huri.
Dai ka man makahibi, sorry na lang pare!

Kaya dagos lang an paglapigot
Sa pag-adal mag-egot-egot
Tama sinda, tyaga lang
Ta sa aga igwa lang nilabunan
Asin an ganot na nagturo sa saimong lawas
Sa aga, ribo-ribong sakong bagas.
Basta sa taas dai ka man makalingaw
Magparapangadyi ka man giraray
Para an buhay mo na ngonyan kiritikot
Sa aga susog na susog sa saimong minamawot
Asin an buhay mo ngonyang kiritikot
Makapabago man kan ibang buhay na lapigot.

Hunyo 29, 2006
8:30 PM



No comments:

Chitika (Your Help in Searching)

Popular Posts

My Blog List

My Favorites Books, Author, Movies

  • Paolo Coelho
  • The Alchemist
  • The Passion of Christ
  • Tuesdays with Morries
  • The Little Prince